Ana Sayfa  Cilt Sağlığı  Diyet  Gebelik  Saç Bakımı  Arama İletişim

Menü

   Ana Sayfa
 Ahmet Maranki
 Anneyiz
 Ayrılık ve Boşanma
 Bacak Güzelliği
 Basından Haberler
 Bebek Sağlığı - Bakımı
 Bel Boyun Sağlığı
 Bitkisel Yağlar
 Burçlar Burç Özellikleri
 Börek Tarifleri
 Çiçek Bakımı
 Cilt - Güzellik Sağlığı
 Cinsel Sağlık
 Çocuk Hastalıkları
 Çorba Tarifleri
 Damatlık Modelleri
 Diş Sağlığı
 Duyduk Duymadık
 Duygusal Alan
 Ender Saraç
 Ev Dekorasyon
 Evlilik
 Gebelik
 Gelinlik ve Gelin Makyajı
 Genel Sağlık
 Güzellik
 Göğüs Hastalıkları
 Kadın Sağlığı
 Kek Tarifleri
 Kilo Vermek İçin
 Makyaj Bilgileri
 Moda
 Pasta-Kurabiye Tarifleri
 Pilates Egzersizler
 Popüler Sağlık - Hastalık
 Pratik Bilgiler
 Reçel-Komposto Tarifleri
 Ruh Sağlığı
 Saç Bakımı&Sağlığı
 Sağlık Haberleri
 Sağlıklı Beslenme
 Sağlıklı Hayat
 Salata Tarifleri
 Sizin Tarifleriniz
 Suna Dumankaya
 Takı Aksesuar
 Tatlı Tarifleri
 İbrahim Saraçoğlu
 Yemek Tarifleri
 İlkyardım Bilgileri
 Ünlülerden Güzellik Sırları
 Ünlülerin Saçları
 İş Kariyer
 Örgü Modelleri
 Şifalı Bitkiler
  İletişim

 Diyet İçeceklerin Zararları



 

 

DİYET İÇECEKLERİN ZARARLARI

 

Şu sıraların herkesin elinden düşmeyen , sık tüketilen diyet içeceklerin insan sağlığına zararlarını biliyor muyuz ?

 

Doktor Mustafa Çetiner Cumhuriyet Bilim-Teknik'te yayımlanan makalesinde yapay tatlandırıcıların insan sağlığını tehdit eden özelliklerine değindi. Doktor Mustafa Çetiner'in makalesi şu şekilde:

* Diyet İçecekler Ve Sağlığımız

Bu yazımda diyet içeceklerin başımıza ne sağlık sorunları açtığı ile ilgili yapılan önemli çalışmaların sonuçlarını özetlemeye çalışacağım. Ama önce metabolik hastalık tablosunun tanımını okuyucularıma bir kez daha hatırlatmak isterim.

Metabolik hastalık tablosu, birden fazla kalp ve damar hastalığı risk faktörünün bir arada bulunduğu ve modern çağın en önemli sağlık sorunlarından biri ve yüzyılımızın en önemli ölüm nedenleri arasında. Bu kişilerde aşırı kilo, yüksek tansiyon ve şeker hastalığına eğilim var. Bu grupta kalp krizi, felç, damar tıkanıklıkları gibi sağlık sorunlarına çok sık rastlanır.

Konu üzerine ilk yazı 2007"de “Circulation” dergisinde yayımlandı.

Yazıdaki mesaj :

Eğer günde bir veya daha fazla sayıda diyet içecek tüketiyorsanız, metabolik hastalık tablosu gelişme riskiniz, diyet içecek tüketmeyenlere göre yüzde 44 daha yüksektir.

Çok merkezli atheroskleroz (damar sertliği) risk çalışma grubunun sonuçları da benzerdi. Bu çalışmada yer alan ve diyet içecek tüketen 9514 deneğin 9 yıllık takibi sonucunda yüzde 40 oranında metabolik hastalık tablosu geliştiği gösterildi.

ŞEKER HASTALIĞINA YAKALANMA RİSKİ

Üçüncü çalışma kısaca MESA çalışması olarak biliniyor. Çalışmaya yaşları 45-84 arasında değişen ve farklı etnik gruplardan oluşan 6800 erkek ve kadın katıldı. Günde en az bir kez diyet içecek kullananların kullanmayanlara göre metabolik hastalık tablosuna yakalanma göreceli riski yüzde 36, tip 2 şeker hastalığına yakalanma riski ise yüzde 67 daha fazla bulundu.

Bu gözlemsel çalışma sonuçları, diyet kola kullanan kişilerin sözünü ettiğimiz metabolik hastalık ve şeker hastalığı riskine maruz kaldığını söylemeye yeterli değil belki. Çünkü bu tür içecekleri tüketen kişilerin zaten kilolu, spor yapmayan kişiler olmaları, yeme alışkanlıklarının kötü olması gibi faktörler nesnel bir değerlendirmeye izin vermiyor.

Ancak sigara ile akciğer kanseri arasındaki ilişkinin de yıllarca gösterilemediğini unutmamak gerekir.

Diyet içeceklerin yarattığı sorunlar sadece bunlarla sınırlı kalmıyor.

Framingham osteoporoz çalışma grubu American Journal of Clinical Nutrition dergisinde 2006 yılında yayımladıkları makalelerinde, diyet içeceklerin osteoporoz yani kemik erimesi riskini arttırdığını gösterdi.

-ABD"de Teksas Üniversitesi"nde yapılan bir diğer çalışma ise diyet içeceklerin kilo artışına neden olduğunu ortaya koydu. Bu çalışma grubuna göre tatlandırıcılar beyne bir “tat sinyali” gönderiyor ve bu da kısaca gün boyu yemek isteğini arttırıyordu. Yani diyet içecek kullanan kişiler, kaloriyi içecekten değil ama bir anlamda onun uyardığı aşırı yeme isteği sonucu başka kaynaklardan alıyordu.

Daha bitmedi…

-Diyet içeceklerin genellikle kafein içerdiğini de unutmamak gerekir. Kafein sayesinde bu içecekleri kullananlarda uykusuzluk, hormonal bozukluklar, stres, aşırı idrar yapma, sıvı kaybı, baş ağrısı gibi gündelik yaşamda hayat kalitesini bozacak birçok yakınma da ortaya çıkabiliyor.

Yapılan kimi klinik çalışmalar diyet içeceklerin diş sağlığına da zarar verdiğini gösteriyor. Daha asidik bir pH sahibi olan bu içecekler diş ağrıları, dişte hassasiyet gibi birçok başka yakınmaya ve diş hasarına neden olabiliyor.
Sanırım bilimin insanlara yaptığı bunca uyarıdan sonra yapay tatlandırıcıların ve diyet içeceklerin en az dozda ve sadece tıbben gerekli durumlarda kullanılmasını önermek en doğru olandır.

Kaynak :Hurhaber.com

 

Bütün insanlara sağlık , huzur , mutluluk ve diyet içecekleri olmayan bir yaşam diliyoruz …



Yazı kaynakları: bayanlardunyasi.com Sitede verilen bilgiler, kesinlikle tedavi amaçlı değildir ve tamamen eğitim ve bilgilendirme amaçlıdır. Sitedeki bilgilere göre verilecek herhangi bir tedavinin sorumluluğu tamamen uygulayıcıya aittir.


  Yorumlar

 
Saç Dökülmesi İçin Doğal Yöntemler


Cinsellik ve Faydaları


En Güzel Ayakkabı Modelleri


Yasemin Yağı


Bebeklerde Pişik, Bebek Pişiği, Pişik Neden Olur?


Suna Dumankaya'dan Evinizde Cilt Bakım Ürünleri Hazırlama Yöntemleri


Kaplanmış Patlıcan Kızartması Tarifi


Bilinç Kaybı ve İlkyardım


Cilt Bakımının Tarihçesi


Kayısı Kompostosu Tarifi


Gebelikte Ödem


Mutfak Lavabosu Bakteri Saçıyor


Yüz Kaldırma İçin Mikro Dalga


Klima Çarpması Klima Felci


Lohusa Şerbeti Tarifi


Besin Zehirlenmeleri İshal Hepatit A Belirtileri


Doğum Sonrası Lohusalık Dönemi


Bebeklerin Yürümeye Başlamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler


Gülben Ergenin Koyu Renk Saçları


Esra Erolun Gelinliği


Copyright © 2009 Tüm Hakları Saklıdır.Sitemap Rehberlik Cilt Bakımı Pasta Tarifleri